عمر زنان خوشبين طولاني‌تر است.
انجمن تفریحی و تخصصی هیمورا هیچ شعبه دیگری ندارد!!!
تاريخ : سه شنبه 18 بهمن 1390
نويسنده : وحید اسکای

مطالعه‌اي در آمريکا نشان داده است: خطر بيماري قلبي و مرگ زودرس در زناني که خوشبين هستند کمتر است.

اين مطالعه يافته‌هاي يک گروه از پژوهشگران هلندي را منعکس مي‌کند که نشان مي‌داد خوشبيني باعث کاهش خطر بيماري قلبي در مردان مي‌شود. مطالعه تازه روي تقريبا 100 هزار زن که نتايج آن در نشريه علمي "سيرکيوليشن" منتشر شده دريافت که افراد بدبين از فشار خون و کلسترول بالاتر رنج مي‌برند اما حتي پس از احتساب اين عوامل خطرزا نيز طرز نگرش افراد به تنهايي کافي بود تا خطراتي که متوجه سلامتي آن‌ها است تغيير کند.

بررسي وضعيت زنان طي يک دوره هشت ساله نشان داد: خطر ابتلا به بيماري قلبي 9 درصد و خطر مرگ در اثر همه عوامل 14 درصد در زنان خوشبين کمتر است. در مقايسه، احتمال مرگ به دلايل مختلف در همان دوره زماني در زنان بدبين که افکار خصومت‌آميزي نسبت به ديگران داشتند يا در مجموع به ديگران بي‌اعتماد بودند، 16 درصد بالاتر بود. يک احتمال اين است که افراد خوشبين با ناملايمات‌ بهتر کنار مي‌آيند و براي مثال ممکن است وقتي مريض مي‌شوند بهتر از خود مراقبت کنند. در اين مطالعه، زنان خوشبين بيشتر ورزش مي‌کردند و از همتايان بدبين خود لاغرتر بودند.

دکتر هيلاري تيندل، سرپرست تحقيقات و استاديار علوم پزشکي در دانشگاه پيتزبورگ، گفت: اکثر شواهد حاکي از اين است که داشتن ديد منفي در زندگي اگر طولاني و شديد باشد براي سلامتي خطرناک است.

يک سخنگوي بنياد قلب بريتانيا هم گفت: ما مي‌دانيم که احساسات خصمانه مي‌تواند باعث آزاد شدن مواد شيميايي خاصي در بدن شود که ممکن است خطر بيماري قلبي را افزايش دهد اما هنوز به طور کامل چگونگي و علت آن را درک نکرده‌ايم.

وي افزود: نگرش خوشبينانه يا کينه‌توزانه مي‌تواند به رفتارهايي مانند سيگار کشيدن يا رژيم غذايي بد مربوط باشد که اينها نيز بر سلامت قلب اثر مي‌گذارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: بخش اختصاصی بانوان، ،
آخرين مطالب