نقدی بر عملکرد صدا و سیما / رسانه ملی بیش از اندازه به مشکلات اقتصادی جهانی توجه می کند
انجمن تفریحی و تخصصی هیمورا هیچ شعبه دیگری ندارد!!!
تاريخ : پنج شنبه 5 بهمن 1391
نويسنده : وحید اسکای

 

اگر اخبار شبکه های صدا و سیما مخصوصا شبکه یک که بیشترین بازتاب عمومی را دارد،  را  دنبال  کنید، متوجه می شوید که  روزانه حداقل یک گزارش چند دقیقه ای از اوضاع  بد اقتصادی اروپا و آمریکا دارد. گزارشاتی که در آن آمار سقوط سهام بورس ها، ورشکسته شدن بانک ها و شرکت ها، اخراج شدن کارمندان، بده کاری های کشور های اروپایی و آمریکایی  و ... به وفور یافت می شود، گزارشاتی که در آن کارتن خواب ها، تکدی گران، گرسنه ها و بی خانمانان به تصویر کشیده می شوند.

 

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

 

می توان به این قضیه اینگونه نگاه کرد که چون اوضاع اقتصاد جهانی در وضعیت خوبی به سر نمی برد، صدا و سیما با این آمار و ارقام در تلاش است تا بیان کند که اوضاع اقتصادی کشور ما نسبت به آنها در جایگاه خوبی است و کشو ما در مقایسه با کشور های اروپایی و آمریکایی از نظر آمار بیکاری  و کارتن خواب ها و اعتیاد و غیره در جایگاه مطلوب تری قرار دارد.

 

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

 

اما شاید بتوان گفت که صدا و سیما در این امر زیاده روی می کند، چراکه بیش از حد پرداختن به اوضاع بد اقتصادی کشور های دیگر، همیشه نمی تواند خیال مردم را راحت کند از این مسئله که کشور ما در جایگاه خوب اقتصادی قرار دارد. چراکه مردم می دانند که امروزه جهان به گونه ای است که اگر در کشور های دیگر اتفاقی رخ دهد، این اتفاق می تواند در کشور های دیگر نیز بسیار تاثیر گذار باشد، و این زیاده پردازی  به اوضاع بد اقتصاد جهان می تواند استرس و فشارهای روحی و روانی برای مردم کشور ما به همراه داشته باشد.

 

صدا و سیمای ایران

 

و البته در هر کشوری مشکلاتی وجود دارد که کشور ما هم مستثنا از این قاعده نیست، صدا و سیما می توانست بیش از اینها به پوشش و انعکاس مشکلات داخل کشور بپردازد! کم توجهی به این گونه مسائل داخلی از طرف صدا و سیما می تواند طبعاتی از جمله کاهش اعتماد مردم نسبت به صدا و سیما را به همراه داشته باشد. همچنین بهتر بود که صدا و سیما از عملکرد دولت در زمینه هایی که احساس ضعف می شود انتقاد بیشتری انجام دهد تا نسبت به برطرف کردن این نواقص اقدامات جدی تری صورت گیرد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخبار، ،
آخرين مطالب