غذاهای مفید برای داشتن قلبی سالم ...!!!
انجمن تفریحی و تخصصی هیمورا هیچ شعبه دیگری ندارد!!!
تاريخ : جمعه 7 بهمن 1390
نويسنده : وحید اسکای

روغن ماهی : روغن ماهی می تواند خطر تشکیل لخته خونی و پلاکت در شریانها را کاهش دهد و برای قلب و گردش خون عمومی مفید است. همچنین روغن ماهی غنی از ویتامین D و E ، آهن و اسید چرب امگا3 می باشد.

گندم : بطور کلی برای قلب و گردش خون مفید است . همچنین ممکن است سطوح LDL کلسترول خون را کاهش دهد و برای کسانی که تحت استرس اند و سطوح کلسترول بالای خون دارند مفید می باشد. همچنین غنی از ویتامین B و E است.

سیب : آنتی اکسیدانهای موجود در پوست سیب ممکن است به کاهش LDL کمک کند.  همچنین برای کسانی که سطوح بالای کلسترول خون دارند مفید است.سیب غنی از ویتامین C و پتاسیم می باشد.

سیر : سطوح کلسترول خون را کاهش داده و به نظر می رسد که خون را رقیق می کند. فشارخون و سطوح کلسترول خون را پایین آورده و از لخته شدن خون جلوگیری می کند. مواد مغذی موجود در آن آلیسین و پتاسیم می باشد.

garlic

جودوسر : برای سلامت شریانها مفید است. همچنین سطوح کلسترول خون را کاهش می دهد. پائین آورنده ی سطوح بالای کلسترول خون و استرس نیز می باشد. مواد مغذی موجود در آن بتاکاروتن می باشد.

هویج : ذخایر خوبی از کاروتنوئیدها است که به سبب محفاظت در برابر آسیب رادیکال های آزاد می شود. برای افراد سیگاری که در معرض خطر بیماری قلبی هستند مفید است. بتاکاروتن از مواد مغذی مفید آن می باشد.

carrot

روغن زیتون : سطوح کلسترول LDL را کاهش و سطح کلسترولHDL را افزایش می دهد.برای بیماریهای قلبی عروقی و لخته شدن خون مفید است. مواد مغذی موجود در آن چربی های غیراشباع مونو می باشد.

گردو: کمک به کاهش آسیب سطوح بالای کلسترول در خون می کند. برای کسانی که سطوح بالای کلسترول خون و آترواسکلروز دارند مفید است. مواد مغذی موجود در آن  ویتامین E و اسیدهای چرب امگا3 می باشد.

Walnuts3

جعفری: در کاهش سدیم بالا بسیار مفید بوده و در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. برای فشارخون بالا مفیداست. مواد مغذی موجود در آن آهن ، کاروتن و سطوح بالای ویتامین C می باشد

سیب زمینی شیرین : قسمت نارنجی رنگ وسط آن حاوی سطوح بالای آنتی اکسیدانها است . برای پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی و سکته قلبی مفید است. مواد مغذی موجود در آن  ویتامین E ،C و بتاکاروتن می باشد.

لبو : حاوی فولات بوده که در کاهش خطر بیماریهای قلبی ناشی از کاهش هموسیستئین  ممکن است کمک کننده باشد. پائین آورنده ی فشارخون و سطوح کلسترول است.مواد مغذی موجود در آن فولات و ویتامین C می باشد .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: تغذیه، ،
آخرين مطالب