اشتباه بزرگ سامسونگ؟؟؟
انجمن تفریحی و تخصصی هیمورا هیچ شعبه دیگری ندارد!!!
تاريخ : شنبه 8 بهمن 1390
نويسنده : وحید اسکای
اشتباه بزرگ سامسونگ؟

حتما در خبرها خواندید که دومین گوشی پر فروش سامسونگ در تاریخ این شرکت، آپدیت جدیدی را برای کاربران خود به ارمغان نمیآورد. این در حالی است که کاربران این گوشی مجبورند بهجای تجربه اندروید 4.0، یا از نسخه فعلی اندروید (۲.۳) روی گوشی خود استفاده کنند، یا از رامهای کاستوم شده بهره ببرند و یا بهکل دستگاه خود را با خریدن گوشی جدیدی عوض کنند.




حتما در خبرها خواندید که دومین گوشی پر فروش سامسونگ در تاریخ این شرکت، آپدیت جدیدی را برای کاربران خود به ارمغان نمیآورد. این در حالی است که کاربران این گوشی مجبورند بهجای تجربه اندروید 4.0، یا از نسخه فعلی اندروید (۲.۳) روی گوشی خود استفاده کنند، یا از رامهای کاستوم شده بهره ببرند و یا بهکل دستگاه خود را با خریدن گوشی جدیدی عوض کنند.



سامسونگ در خبر رسمی خود دلیل این کار را، رابط کاربری TouchWiz عنوان کرده است؛ موضوعی که بیشتر شبیه به یک بهانه بهنظر میرسد تا یک دلیل منطقی! علاوه بر آن، اولین تبلت تولید شده سامسونگ نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود و کاربران این دستگاه نیز مجبورند یکی از راههای بالا را برای استفاده از تبلت خود انتخاب نمایند. هرچند که بهنظر میرسد انتظار دریافت آپدیت نرمافزاری برای دستگاهی که در سال ۲۰۱۰ ارائه شده است (در برخی موارد)، اصلا معقول نیست اما تنها موردی که این ماجرا را غیر قابل قبول جلوه میدهد، رابط کاربریای است که سامسونگ بهعنوان علت این شیوه رفتاری خود عنوان کرده است.




در وهله اول، سامسونگ با این تصمیم ممکن است آینده فروش بازار خود را به خطر بیاندازد. بیایید اینگونه به قضیه بپردازیم. به این موضوع فکر کنید که شما یک سال پیش دستگاهی را تولید و روانه بازار کردهاید. این دستگاه بهخوبی مورد استقبال قرار گرفته و شما همه سود حاصل از فروش آنرا نیز دریافت نمودهاید. در این وضعیت، ارائه آپدیت نرمافزاری برایتان هزینهبردار است و همچنین برای اینکار به تیمی نیاز دارید که وقت و بودجه خود را صرف آن کنید تا نسخه جدید را توسعه و برای دستگاه مد نظر بهینه نماید. اگر بخواهید دیدی شبیه به خیلی از شرکتهای جهانسومی به ماجرا داشته باشید؛ اینکار یک دیوانگی محض است! اما بهنظرتان، آیا کاربر شما با تولید دستگاه جدید، مجددا به سراغتان خواهد آمد؟



اما سامسونگ با فعالیتهای چند سال اخیر خود بهخوبی نشان داده که هدفش، جذب بازار جهانی و فعالیت در کنار رقیبان بزرگ در بازاری به وسعت آمریکا و اروپاست و طبیعتا در اینگونه مکانها، سیاستهای شرقی اصلا پاسخگو نخواهند بود.



جالب است بدانید که اتفاق مشابهی نیز چندی پیش برای شرکت HTC افتاد. کاربران گوشیهای Desire بهدلیل محدودیت سختافزاری نمیتوانستند همزمان از امکانات نسخه جدید اندروید و رابط کاربری Sense روی دستگاه خود استفاده کنند اما HTC با کاهش ویژگیهای موجود در رابط کاربری خود امکان دریافت آپدیت برای این مدل گوشی را فراهم کرد؛ اتفاقی که موجب خوشحالی کاربران این شرکت شد.




از طرفی، در حال حاضر امکانات سختافزاری Galaxy S بسیار شبیه به گوشی Nexus S است که اتفاقا این دستگاه نیز توسط سامسونگ تولید و عرضه شده است. تنها تفاوت فعلی میان این دو، در آپدیت گوشیهاست؛ اولی به نسخه 4.0 اندروید آپدیت نمیشود ولی دومی چرا! پس میتوان از این موضوع به این نتیجه رسید که نسخه اصلی اندروید برای اجرا روی چنین سختافزاری نباید مشکلی داشته باشد.



با این تصمیم، شاید تصور عمومی نسبت به سامسونگ روی این موضوع متمرکز شود که این شرکت بیشتر به فکر تولید و عرضه سختافزارهای جدید است تا آنکه بخواهد به پشتیبانی مشتریان قدیمیتر خود بپردازد. از طرفی نیز این موضوع وجود دارد که برای خیلی از کاربران، آپدیت به نسخه جدید اندروید اصلا مسئله حیاتیای نیست و خیلیها شاید هیچگاه درباره تصمیم و تفکر سامسونگ روی آپدیت دستگاههای اندرویدی اطلاعاتی دریافت نکنند.



بهترین پیشنهاد برای سامسونگ که توسط برخی از افراد عنوان شده است، ارائه نسخهای پایدار از اندروید 4.0 بدون استفاده از رابط کاربری تاچویز است که انتخاب را با مطرح کردن این موضوع که بعد از بهروز رسانی، این رابط دیگر وجود نخواهد داشت، برای کاربر آزاد بگذارد. کاملا مشخص است که هزینه توسعه و آمادهسازی نسخه جدید اندروید برای این دو دستگاه، بسیار ارزانتر از هزینه از دست دادن میلیونها کاربر سامسونگی و جلب دوباره اطمینان آنان است؛ مگر آنکه در این بین، واقعا مشکلی بهغیر از رابط کاربری وجود داشته باشد.



نظر شما چیست؟ آیا تصمیم سامسونگ روی انتخاب گوشی آینده شما تاثیرگذار خواهد بود؟




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: معرفی گوشی، ،
آخرين مطالب