گوشي*هاي تازه* نوکيا در کنفرانس Nokia World
انجمن تفریحی و تخصصی هیمورا هیچ شعبه دیگری ندارد!!!
تاريخ : شنبه 8 بهمن 1390
نويسنده : وحید اسکای

گوشی*های جديد Lumia
اولين گوشی*های نوکيا با سيستم*عامل ويندوزفون با نام Lumia وارد بازار خواهند شد. گفته می*شود که هدف اين شرکت از عرضه گوشی*های ويندوزی، رقابت بهتر با سيستم*های آندروئيدی و آی*فون است. باتوجه به اينکه ويندوز در رقابت با iOS و آندروئيد از جايگاه بهتری نسبت به سيمبيان برخوردار است، حرکت اخير نوکيا را می*توان نتيجه تغيير راهبردهای تجاری اين شرکت دانست که در هشت ماه گذشته و نيز طی اعلام مشارکت با مايکروسافت در فوريه امسال شکل گرفته*است. هر دو گوشی Lumia 800 و Lumia 710 داراي سيستم*عامل Windows Phone 7.5 ملقب به Mango هستند و پردازنده*های آنها ساخت شرکت Qualcomm است. Lumia به معنی نور است و اين نام بدين منظور انتخاب شده که نوکيا آن*ها را طلوع جديدی برای خود تلقی می*کند.
Lumia 800
Lumia 800 يک نمايشگر 3,7 اينچی AMOLED، حافظه داخلی شانزده گيگابايتی و 512 مگابايت حافظه رم دارد. پردازنده آن تک*هسته*ای و1,4 گيگاهرتزی و دارای شتاب*دهنده سخت*افزاری گرافيک است. اين گوشی در رنگ*های فيروزه*ای، سرخابی و مشکی توليد می*شود. سيستم نوری دوربين آن ساخت شرکت آلمانی Carl Zeiss با وضوح هشت مگاپيسکل است. اين گوشی با قيمت 420 يورو (بدون احتساب ماليات) در ماه آينده در بعضی از کشورهای اروپایی *عرضه خواهد شد.

Lumia 710

پردازنده اين گوشی نيز مشابه Lumia 800 است. نمايشگر آن 3,7 اينچی و TFT-LCD، حافظه داخلی آن هشت گيگابايت و حافظه رم آن 512 مگابايت است. دوربين آن پنج مگاپيکسلی است و در اصل در دو رنگ* سپيد و مشکی به*فروش خواهد رسيد. اين گوشی نخست به بعضی از بازارهای آسيا و روسيه راه خواهد يافت. قيمت Lumia 710 نيز 270 يورو تعيين شده*است.

گوشی*های سری Asha

اين گوشی*ها با سيستم*عامل Symbian S40 کار می*کنند و از امکانات رايج در اسمارت*فون*های متوسط به بالا برخوردار هستند که صفحه*کليد QWERTY و امکانات لمسی از آن جمله*است. قيمت چهارگوشی عرضه شده از اين سری 60 تا 115 يورو تعيين شده*است. Asha 200 يک گوشی دو سيم*کارته است که به کاربر اجازه می*دهد ميان سرويس*های دو اپراتور سوييچ کند. همچنين دارای يک صفحه*کليد QWERTY و کارت حافظه 32 گيگابايتی است. يکی از قابليت*های آن نيز Easy Swap است که تعويض سيم*کارت دوم را بدون نياز به خاموش کردن گوشی ميسر می*کند. گوشی Asha 201 نيز به 200 Asha شباهت زيادی دارد ولي يکی از تفاوت*های آن*ها دوسيم*کارته نبودن است.

گوشی*های Asha 300 و 303 گران*قيمت*تر هستند. نمايشگر هر دوی آن*ها لمسی است و از فناوری 3G پشتيبانی می*کنند. نوکيا می*گويد مرورگر وب هر دو می*توانند داده*ها را پيش از انتقال روی گوشی تا نود درصد فشرده کند. Asha 300 و Asha 303 به تريب با قيمت 85 و 115 يورو به فروش خواهند رسيد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: معرفی گوشی، ،
آخرين مطالب