تند ترين فلفل دنيا پيدا شد!!
انجمن تفریحی و تخصصی هیمورا هیچ شعبه دیگری ندارد!!!
تاريخ : چهار شنبه 3 اسفند 1390
نويسنده : وحید اسکای

تند ترين فلفل دنيا پيدا شد!!
فلفلی که از مدتی قبل به عنوان تندترین فلفل دنیا طبقه بندی شده بود به دلیل آتشین بودن سرانجام توانست وارد کتاب رکوردهای جهان، گینس شود
خاستگاه این فلفل که "عقرب ترینیداد" * نام دارد در "موروگا" واقع در استرالیا است.
این "عقرب آتشین" از چندماه قبل به عنوان تندترین فلفل جهان طبقه بندی شده بود اما اکنون توانسته است نام خود را در کتاب برترینهای دنیا "گینس" به ثبت برساند.

موسسه "چيلي پپر" دانشگاه نیومکزیکو پس از تحقیقی که درباره انواع مختلف سس های تند انجام داد، توانست این فلفل را شناسایی کند.

"عقرب ترینیداد" محتوی مقادیر بالایی "کاپسایسین" است. این مولکول که مسئول خاصیت سوزان بودن در مقیاس "اس***یل" است رتبه بسیار بالایی را به دست آورده است.

"اس***یل"، مقیاس مشهوری است که برای اندازه گیری شدت سوزش زبان توسط فلفل به کار می رود.

این فلفل توانسته يك میلیون و 463 هزار و 700 واحد اس***یل به دست آورد که تاکنون هیچ فلفلی نتوانسته بود این رقم را ثبت کند. تمام این تندی در میوه ای به اندازه یک توپ کوچک گلف است.

برای درک بهتر این ارقام می توان گفت که تندترین سس های موجود در بازار بین 30 تا 40 هزار اس***یل و تندترین فلفل قرمزهایی که برای تهیه غذاهای تند استفاده می شوند بین 2500 تا هشت هزار اس***یل دارند.

مارسل دو وی، یکی از اعضای گروهی که این گیاه آتشین را توسعه داده اند درباره تجربه خود از چشیدن "عقرب ترینیداد" گفت: "بعد از خوردن این فلفل توهم داشتم و به خاطر سرگیجه نتوانستم تا 20 دقیقه راه بروم."

وی افزود: "این فلفل بسیار تند است. تنها چیزی که می توانم بگویم این است هرگز و هيچ‌گاه دوباره آن را نخواهم خورد."

این تست کننده فلفل، برای خوردن این "عقرب" از دستکش ها و عینک محافظ استفاده کرد، چون سوزش دست با این فلفل می تواند حداقل دو روز به طول انجامد و نزدیک کردن آن به چشم می تواند سبب کوری موقف شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخبار، ،
آخرين مطالب