سوال و جوابهاي روابط همسران درون ذهن يک شوهر!
انجمن تفریحی و تخصصی هیمورا هیچ شعبه دیگری ندارد!!!
تاريخ : دو شنبه 24 بهمن 1390
نويسنده : وحید اسکای

سوال و جوابهاي روابط همسران درون ذهن يک شوهر!

دکتر فيل نويسنده آمريکايي، بيان مي کند که شوهران در رابطه با ازدواج، زنانشان روابط زناشويي و تعهدات زناشويي شان واقعا چه فکر مي کنند.

 
سوال: براي يک مرد، ازدواج يعني يک تحول بزرگ در زندگي! هم از نظر فکري و هم رفتاري!حالا سئوال من اين است: تفاوت يک مرد مجرد با يک مرد متاهل در چيست؟
جاي هيچ شکي نيست که ازدواج تغييرات بزرگي براي يک مرد به همراه دارد. در بيشتر موارد، رفتار ‌يک مرد متاهل مسئولانه تر از يک مرد مجرد است. در محل کار مسئوليت پذير تر است، روابط اش و اينکه چه تاثيري روي ديگران مي گذارد کاملا متفاوت با يک مرد مجرد است.  در موارد کمي هم،مردان  دمدمي مزاج هستند. اينگونه افراد در برخورد با مسائل کوچک و بزرگ زندگي شان سرکش هستند. به هر حال، تحقيقات من نشان داده که اغلب مردان متاهل، بيشتر براي تصميم گيري متعهد هستند ،و در سالهاي اول ازدواجشان خوشحا ل ترند!

سوال: تفاوت هاي اصلي در چگونگي بروز احساسات و بيان عواطف بين خانم ها و آقايان چيست؟
من دوتفاوت عمده در اين بين مي بينم. اول اينکه، زمانيکه زني مي خواهد عواطف خود را بيان کند با کلمات اين کار را مي کند، اما مرد با رفتار و کارهايش اين کار را مي کند. شوهران به من مي گويند که توسط کارهايي چون انتخاب و خريد حوله براي همسرشان، تميز کردن و بنزين زدن ماشين آنان، ساختن يک باغچه در حياط خانه ،ساعات طولاني کاري که دوستش ندارند، و پيش قدم شدن در روابط با همسرانشان علاقه شان را به همسرانشان نشان مي دهند. براي بسياري از مردان خيلي سخت است که به همسرانشان بگويند :دوستت دارم، اما اين را با کارهايشان به خوبي نشان مي دهند.
دوم اينکه، زنان صميميت چهره به چهره و نزديک را دوست دارند، اما مردان ترجيح مي دهند که کنار همديگر باشند، کنار يکديگر فوتبال تماشا کنند، در سفرها کنار هم بنشينند، اينها لحظات بسيار خوشايندي براي مردان بوجود مي آورند. مردان زياد دوست ندارند احساسات خود را بروز دهند.

سوال: معمولا مردان انگيزه ها  را طبقه بندي مي کنند. چه رابطه اي بين روابط زناشويي و احساس يک مرد از کيفيت رابطه اش وجود دارد؟
حقيقت اين است که در بين پنج زوج، چهار مرد رابطه زناشويي بيشتري از همسرانشان مي خواهند. بعضي از اينها به علت مسائل فيزيکي است. ميزان اميال يک مرد رابطه مستقيمي با ميزان تستوسترون وي دارد و آنها بيش از زنان هورمون هايشان فعال است. اما در تحقيقاتي که من انجام دادم، روابط زناشويي در مکان پنجم اهميت براي زنان در يک ازدواج دارد. درحاليکه براي مردان مهم است،‌ اما بيشتر همين مردان قادرند که در شرايط خاص براي آن صبر کنند،‌يا اگر ضروري بود بي خيال اين رابطه شوند
سوال: شما گفتيد که مردان هم مانند زنان مايل به آزادانه و صريح  صحبت کردن راجع به رابطه شان هستند، اما نه به روشي که زنان اين کار را مي کنند. روش هايي که مردان از آن براي بيان احساسات شان استفاده مي کنند چيست و چرا اين تفاوت ها وجود دارد؟
اگر شما از مردي بخواهيد که راجع به ارتباطاتش صحبت کند، با جملاتي مانند اينها از وي نخواهيد که صحبتش را شروع کند؛ جملاتي مانند " در رابطه با ... چه احساسي داري؟" يا " مي تواني عواطف خود را بيان کني؟" در عوض ، از وي بپرسيد که " دررابطه با ... چه فکر مي کني" يا اينکه " در رابطه با ... چه عکس العملي نشان مي دهي؟" يا  "اگر در اين موقعيت بودي چکار مي کردي؟" مردان با اين جملات تشويق مي شوند تا در رابطه با احساسات شان صحبت کنند. اما به روش خودشان، به زبان خودشان؛ حقيقت اين است که اغلب مردان قادر نيستند به سادگي  عواطف و احساسات خود را با کلمات بيان کنند.
همچنين،‌اغلب مردان، نگرانند که بعد از بيان عواطف شان مورد قضاوت ديگران قرار بگيرند. بنابراين مي توانيد به آ نها بگوييد" اگر مي خواهي درباره ... صحبت کني،‌خوشحال مي شوم به صحبت هايت گوش دهم. و هيچ نيازي هم نيست که در رابطه با آن قضيه اظهار نظر کنم." و بعد مطمئن باشيد که اين راه موثر واقع خواهد شد. قول مي دهم!
سوال : " به چه فکر مي کني؟" عبارتي است که زيادبين همسران رد و بدل مي شود. چه چيزي باعث مي شود تا زنان نسبت به همسرانشان ترديد داشته باشند ؟
بيشترين شکايتي که از مردان مي شنوم اين است که همسرانشان خيلي صحبت مي کنند. اغلب مردان فکر مي کنند که براي خاتمه دادن به صحبت هاي زنان بايد با هر حرفي که زنان زدند موافقت کنيم. من فکر مي کنم زنان عقيده دارند که مردان از باور کردن مشکل خودداري مي کنند. يا اينکه مي ترسند درباره آن حرف بزنند. اما مردان مي گويند که ترجيح مي دهند مسائل حل نشده اي  وجود داشته باشد، و بعد در موقعيت مناسبي روي حل آنها تمرکز کنند.
چشمان باز باعث مي شود فکر و ذهن آدم نيز باز شود
سوال :‌چگونه زنان مي توانند بدرستي متوجه زبان اعمال و رفتارهاي شوهرانشان شوند؟
فقط به ياد داشته باشيد که اغلب مردان، با رفتار راحت تر از زبان صحبت مي کنند. به جاي اينکه منتظر باشيد تا بگويد " دوستت دارم" يا " تو خيلي زيبايي" بدنبال علامت هايي باشيد که او به روش خودش علاقه اش را به شما نشان مي دهد. بدانيد شايد کارهاي خيلي کوچکي باشد که حتي با انجام آنها يک مرد به شما ابراز علاقه مي کند.
همچنين به ياد داشته باشيد که پيش قدم شدن در رابطه زناشويي يکي از راه هايي است که مردان به همسرانشان نشان مي دهند دوستشان دارند. اما اين تنها راه ابراز علاقه مردان نيست،‌ اما زنان بايد مراقب باشند که اين پيش قدم شدن را به معني خودخواهي شوهرانشان تفسير نکنند. فکر نکنيد پيش قدم شدن براي يک مرد راحت است اين کار وي را آسيب پذير مي کند؛ او پيش خودش نگران است که آيا همسرش از داشتن رابطه با وي لذت مي برد يا نه؟ در اين جور موارد، آغاز کردن و پيش قدم شدن واقعا شجاعت و بخشندگي مي خواهد.

سوال : بنابر صحبت هايي که در رابطه با تفاوت ابراز احساسات مردان و زنان شد، حالا مي خواهيم بدانيم بهترين راه ابراز احساسات يک زن به همسرش چيست؟
اغلب مردان از ابراز احساسات مستقيم همسرشان لذت مي برند، با کلمات و با اعمال فيزيکي. فقط  توجه داشته باشيد از مرد انتظار نداشته باشيد مثل شما رفتار کند. بنابراين زنان بايد هر جور که مايل بودند به همسرانشان ابراز احساسات کنند – با کلمات، در آغوش گرفتن، پختن غذاي مورد علاقه همسر، و ...

سوال: شما براي ازدواج چهار مرحله قائل شديد: ماه عسل، مرحله خانواده، مرحله آشيانه خالي، و بلوغ ازدواج.  تفاوتهاي عمده بين اينکه مردان در هر مرحله چه رفتار مي کنند چيست و اينکه شما براي زنان چه توصيه اي داريد تا اين دوران را به خوبي بگذرانند؟
اول از همه، مهم است که بدانيم اغلب مردان از ازدواج خوشحال مي شوند، در همه مراحل ازدواجشان احساس رضايت مي کنند. طبق تحقيقات من، در هر مرحله اي از ازدواج، بيش از نيمي از مردان با زنانشان احساس خوشبختي مي کنند.
زمانيکه مردي در هر مرحله زندگي اش احساس نارضايتي مي کند، رفتار مشخصي نشان مي دهد: از همسرانشان فاصله مي گيرند( هم از نظر فيزيکي و هم عاطفي) ، بعضي اوقات با شخص ديگري ارتباط برقرار مي کنند. بهترين راه براي گذراندن اين مرحله "جدايي" اين است که از مرد بخواهيم صادق باشد- البته بيشتر مردان چنين کاري نمي کنند- و مشکل هم همين جاست.
اگر زنان نتوانند اين مرحله را تحمل کنند بهترين کار اين است که به يک مشاور خانواده مراجعه کنند.

سوال: زنان بايد چکار کنند تا همسرانشان هميشه از ازدواجشان احساس شادماني کنند و به آنها تعهد بمانند؟
من فکر نمي کنم زني وظيفه داشته باشد شوهرش را متعهد و مسئول سازد،‌اما مي دانم که مردان مي خواهند دوست همسرشان باشند؛ کسي که بتوانند به وي تکيه کنند، کسي که به او اعتماد کنند، به قول يکي از مراجعين منزني مي خواهم که حامي و پشت و پناه من باشد" . همچنين مردان مي خواهند همسرشان يار و همراه شان باشد. و با هم از زندگي لذت ببرند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: بخش اختصاصی بانوان، ،
آخرين مطالب