پپ گواردیولا مربی بارسلونا توانست سر الکس فرگوسن و ژوزه مورینیو را پشت سر بگذارد و بهترین مربی سال 2011 شود.

گواردیولا این جایزه را در مراسم توپ طلا در سوییس دریافت کرد.

او بارسلونا را به پنج جام در سال 2011 رساند: لالیگا و لیگ قهرمانان، در کنار سوپرجام اسپانیا، سوپرجام یوفا و جام جهانی باشگاهها.

این ستاره سابق تیم ملی اسپانیا در حالی برنده این جایزه میشود که مورینیو، رقیب او سال گذشته به دلیل سه قهرمانی با اینتر آن را کسب کرده بود.

گواردیولا در تابستان 2008 هدایت بارسلونا را در دست گرفت و فوقالعاده موفق بوده است. او توانست در 18 ماه نخست مربیگری در بارسا آنها را به شش جام از هر شش جام ممکن برساند.

کاپیتان سابق بارسا پس از قهرمانی لیگ در فصل 10-2009، در سال 2011 هم عالی کار کرده و تیمش را به سومین قهرمانی پیاپی لالیگا رساند. آنها برای دومین بار در طول سه سال هم قهرمان لیگ قهرمانان شدند.

گواردیولا از 16 جام ممکن در دوران مربیگری خود 13 جام را کسب کرده است. او دومین فردی است که این جایزه جدید را در مراسم توپ طلا میگیرد.

قرارداد گواردیولا با بارسا در تابستان جاری به پایان میرسد و این مربی که ترجیح میدهد سال به سال قراردادش را تمدید کند هنوز این کار را برای فصل بعد انجام نداده است.

ساندرو روسل به او پیشنهاد قراردادی هفتساله داده اما گفته به تصمیمات این مربی احترام میگذارد. او حتی گفته قرارداد جدید آماده است و گواردیولا هر زمان که بخواهد میتواند آن را امضا کند.

گواردیولا که این ماه 41 ساله میشود 479 بازی رسمی برای بارسا انجام داد و 16 بار با این تیم به عنوان بازیکن قهرمان شد. او 47 بازی ملی هم در کارنامه دارد.